Witamy w Magazyn Szachista
 » Strona Główna // » Baza partii / » FORUM / » Kombinacje / » Nauka Gry / » Zadania / » Prenumerata
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj i zobacz wiadomościZaloguj i zobacz wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nauka dla średnio zaawansowanych
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.szachista.com Strona Główna
-> Nauka gry
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
_sephiroth
Nowy
Nowy

PostWysłany: Nie Gru 19, 2004 4:37 pm
Temat postu: Nauka dla średnio zaawansowanych
Odpowiedz z cytatem

Jestem średnim amatorem, gram gdzieś na poziomie III kat., chciałbym się trochę podszkolić, używam Total chess Training, ale jest miejscami za trudny, czytam też książkę Seraiwana Winning Chess Openings i Brilliances, zauważyłem poprawę w grze, widzę dość szybko kombinacje, szukam ich w moich partiach (do 5-6 ruchów), ale bardzo często nie udaje mi się dojść do tego momentu - wszystko tracę w grze środkowej, jestem za pasywny, jak analizuję partię lepszych graczy w podobnych sytuacjach, to stwierdzam, że w życiu bym na takie ruchy nie wpadł, często nie mam pojęcia czemu tak robią. Czy ktoś mógłby mi polecić jakąś książkę, ew. program, który pomógłby mi w grze środkowej (ale tak od podstaw bo mam w TCT program, ale on jest adresowany do I kat i w górę,)? Chodzi mi konkretnie o coś do gry pozycyjnych bo taką prezentują najczęściej moi przeciwnicy ( gram w necie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

K_M_K
Hetman
Hetman

PostWysłany: Pon Gru 20, 2004 12:55 pm
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Zaglądnij do Aleksandra Kotowa "Graj jak arcymistrz".
Powrót do góry

Nazgul6
Nowy
Nowy

PostWysłany: Sro Gru 22, 2004 3:31 pm
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Uważam, że książka Graj jak Arcymistrz jest dla szachistów, którzy już troche szachy rozumieją oraz mają doświadczenie, dlatego bardziej polecałbym partie Alechina (po rosyjsku lub w tłumaczeniu B.Zerka).